Mama Kubusia
  • O NAS
  • STREFA MAMY
    • GADŻETY DLA RODZICÓW
    • MACIERZYŃSTWO
    • MATKA TEŻ CZŁOWIEK
    • MODA
    • SINGLE PARENTING
    • URODA
  • PARENTING
    • BIBLIOTEKA MAŁEGO CZŁOWIEKA
    • DOMOWE PRZEDSZKOLE
    • GADŻETY DLA DZIECI
    • MODA DZIECIĘCA
    • SZKOŁA
    • ZABAWA
  • LIFESTYLE
    • BLOGOSFERA
    • KONKURSY
    • KULTURA
      • FILMY
      • KSIĄŻKI
      • MUZYKA
    • PODRÓŻE
      • AZJA
      • MOŻE NAD MORZE?
  • DOM
    • KUCHNIA
      • GADŻETY
      • PRZEPISY
    • ORGANIZACJA
      • WORK
    • WNĘTRZA
      • INSPIRACJE
    • ZDROWIE
      • DIETY
      • PSYCHOLOGIA
  • DIY
    • BULLET JOURNAL
    • CO SIĘ USZYŁO?
    • DIY
    • DO DRUKU
    • TUTORIALE
  • WSPÓŁPRACA
  • O NAS
  • STREFA MAMY
    • GADŻETY DLA RODZICÓW
    • MACIERZYŃSTWO
    • MATKA TEŻ CZŁOWIEK
    • MODA
    • SINGLE PARENTING
    • URODA
  • PARENTING
    • BIBLIOTEKA MAŁEGO CZŁOWIEKA
    • DOMOWE PRZEDSZKOLE
    • GADŻETY DLA DZIECI
    • MODA DZIECIĘCA
    • SZKOŁA
    • ZABAWA
  • LIFESTYLE
    • BLOGOSFERA
    • KONKURSY
    • KULTURA
      • FILMY
      • KSIĄŻKI
      • MUZYKA
    • PODRÓŻE
      • AZJA
      • MOŻE NAD MORZE?
  • DOM
    • KUCHNIA
      • GADŻETY
      • PRZEPISY
    • ORGANIZACJA
      • WORK
    • WNĘTRZA
      • INSPIRACJE
    • ZDROWIE
      • DIETY
      • PSYCHOLOGIA
  • DIY
    • BULLET JOURNAL
    • CO SIĘ USZYŁO?
    • DIY
    • DO DRUKU
    • TUTORIALE
  • WSPÓŁPRACA
WORK

Marketing sklepu internetowego, a promocja handlu stacjonarnego – podobieństwa i różnice

4 czerwca, 2017 25 czerwca, 2017 Panna Karolina2133 views

Wiele osób, które zakładają swój własny sklep internetowy, nie zdaje sobie sprawy, jak wiele różnic promocyjnych dzieli ten typ działalności od tego, co wiąże się z wypromowaniem i reklamą sprzedaży stacjonarnej. Z racji różnych mechanizmów sprzedaży, innego typu kontaktu z klientem oraz oczywiście przestrzeni w jakiej dochodzi do transakcji, rynek e-commerce musiał wypracować swoje własne metody na zaistnienie i trafienie do świadomości klienta.

 

Nie ma jednak sensu porównywać stopnia trudności promocji obu tych przypadków, gdyż wiele zależy tu np. od branży – niektóre produkty wolimy kupować przez Internet, gdyż liczymy między innymi na dyskrecję. O czym jednak należy pamiętać by nie zejść z właściwiej ścieżki i nie skupić się na czymś, co w handlu w Sieci lub stacjonarnym, jest marginalnym problemem lub w zasadzie jest nieistotne dla wyników sprzedaży?

Widoczność

To czy klient dostrzeże dany sklep (internetowy bądź stacjonarny) to jeden z najważniejszych punktów wspólnych obu tych kanałów sprzedaży. Sposoby na osiągnięcie widoczności są tu jednak skrajnie inne. W przypadku sklepu fizycznego liczy się dobra lokalizacja, zachęcająca witryna, lokalna reklama i utrzymanie odpowiedniego standardu obsługi skutkującego pozytywnymi opiniami. W handlu internetowym pierwsze skrzypce gra lista linków, którą użytkownik otrzymuje na poziomie wyników wyszukiwarki. W Sieci można znaleźć każdy produkt, gdyż dba o to kilkanaście tysięcy polskich wirtualnych sklepów. By jednak nasza działalność znalazła się w zasięgu wzroku klienta trzeba zadbać o wiarygodność domeny w oczach algorytmu decydującego o pozycjach na liście (inwestycja w działania SEO dla strony) oraz należało by jak najszybciej trafić do użytkownika, a zatem przydatna może okazać się również kampania linków sponsorowanych.

Marketing to broń w Sieci

Prowadzenie biznesu w Internecie przypomina stąpanie po polu minowym, dlatego warto wyposażyć się tu w narzędzia, które bezpiecznie przeprowadzą nas przez nie oraz pozwolą bronić się w razie niespodziewanego ataku. Marketing wielokanałowy jest tu niemal wszystkim, czym dysponuje przedsiębiorca branży e-commerce, gdyż nie może on po prostu zawiesić swojego szyldu w każdym komputerze swojego klienta. Świadomość jego istnienia musi zostać uzyskana dzięki inwestycji w środki pozwalające zapamiętać nazwę, zaprowadzić do odpowiedniej części oferty oraz wzbudzić zaufanie, stwarzając jednocześnie wrażenie rzetelnej i uczciwej propozycji. Łącząc to z odpowiednią obsługa klienta i jakością usług można zdobyć zarówno popularność, jak i przychylność w Sieci, która ocenia wszystko za pomocą „liczby gwiazdek i pozytywnych komentarzy”.

Marketing to tylko część obowiązków

Robienie sklepu internetowego, jako uzupełnienie sprzedaży stacjonarnej, nie jest dziś takie rzadkie. Często jednak taka opcja dystrybucji traktowana jest jako dodatek, którym sklep zajmuje się po godzinach, nie dbając w zasadzie o jego promocję. Nie generuje on jednocześnie kosztów, z którymi nie można by sobie było spokojnie poradzić, więc można liczyć, że się uda (a jeśli nie to nic straconego). Dla kogoś, kto ma jednak zamiar utrzymywać się z tego typu e-biznesu, świadomość praw rządzących internetowym marketingiem oraz wdrażanie ich dzięki odpowiednio wybranym kanałom promocji, może zadecydować o rentowności działalności. Poza tym niezbędne są tu: atrakcyjne ceny, praca nad rozpoznawalnością marki, skuteczne zachęcanie klientów do powracania przy okazji kolejnych zakupów, jak najszybsze wypracowanie znajomości i trafnej oceny rynku oraz jego trendów, wymieniona już wyżej obsługa oraz oczywiście budowanie doświadczenia i szybka nauka na błędach, poparta precyzyjną kalkulacją zysków i strat.

O porady eksperta zapytaj NPROFIT.net

Podziel się:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
Panna Karolina4 czerwca, 2017
previous story

Czy copywriting może być zawodem dla wszystkich?

next story

KISS MY DRESS

you might also like

#BULLETJOURNAL: MOJA KOLEKCJA CIENKOPISÓW I PISAKÓW

4 czerwca, 2017 25 czerwca, 2017

5 RZECZY, KTÓRE ZMIENIŁ W MOIM ŻYCIU RADOMSKI PLEBISCYT BLOGOWY.

4 czerwca, 2017 25 czerwca, 2017

Czy copywriting może być zawodem dla wszystkich?

4 czerwca, 2017 25 czerwca, 2017

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

AUTORKA



Karolina Lewandowska
Mieszka we Władysławowie i tworzy wirtualną przestrzeń, w której wsparcie odnajdują inne samotne matki. Porusza tematy, które często są przemilczane przez wiele blogerek parentingowych. Jej ciągła potrzeba zmian sprawia, że czytelniczki nigdy się przy niej nie nudzą.
Dowiedz się więcej

ARCHIWUM:

2013 - 2020 © KAROLINA LEWANDOWSKA | BLOGIEM OPIEKUJĄ SIĘ MNISI Z ZENBOX.
Karolina nie przepada za ciasteczkami. Zjesz jedno za nią? Pewnie! Odrzuć.
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.